Відбулася інтенсив-зустріч «Сучасні підходи в освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами»
23 квітня 2025 року на базі КНЗ КОР «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» в Лабораторії спеціальної та інклюзивної освіти відбулася професійна зустріч, яка об'єднала фахівців інклюзивної освіти області.
До обговорення актуальних питань освіти і реабілітації дітей з ООП були долучені директори та практичні психологи інклюзивно-ресурсних центрів.
Учасники мали можливість:
Ознайомитися з правовими аспектами в сучасній освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами
Розглянути нові нормативні документи, зокрема Закон України "Про дошкільну освіту", Постанову Кабінету Міністрів України щодо створення спеціальних груп у закладах дошкільної освіти, а також обговорено ролі та взаємодію команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами відповідно до наказу МОН України від 09.12.2024 № 1713, який набирає чинності з 01.09.2025.
Визначити практичні аспекти розвитку психоемоційної компетентності в професійному середовищі
Моніторинг проблем у наданні реабілітаційних послуг в інклюзивно-ресурсних центрах
Практична частина заходу включала роботу в групах, де учасники:
Випробували сенсорно-орієнтовані вправи
Ознайомилися з методами нейрокорекції
Отримали корисні інструменти для емоційного розвантаження та підтримки
Розглянули метод кондуктивної педагогіки в системі фізичної реабілітації дітей з ООП
Завершенням заходу став фідбек, який показав високий рівень залучення та зацікавленості учасників.
Дякуємо всім спікерам та учасникам за активну участь, професійність і небайдужість!
Разом ми формуємо інклюзивний простір, у якому кожна дитина має право на розвиток і підтримку.
2 квітня — Всесвітній день поширення інформації про аутизм
2 квітня відзначають Усесвітній день поширення інформації про аутизм. За даними ВООЗ, 1 дитина зі 100 має розлади аутистичного спектра.
Що таке аутизм?
Аутизм — це не хвороба, а стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і може спричинити значні соціальні, комунікаційні та поведінкові складнощі.
Цей стан може проявлятися по-різному і може мати як легку, так і дуже важку форму, — саме тому правильним терміном для нього є розлад аутистичного спектра (РАС).
Як проявляються розлади аутистичного спектра?
Люди із РАС:
можуть мати складнощі у спілкуванні та взаємодії з іншими людьми (зокрема, в прояві й тлумаченні емоцій та метафоричних висловлювань, іронії);
їм може бути важко зрозуміти, як думають або відчувають інші люди, але це не означає відсутності емпатії;
їм може бути неприємне яскраве світло або гучні звуки (шум та блимання екранів торговельних центрів для таких людей — сенсорне пекло);
можуть сильно хвилюватися або засмучуватися у незнайомих ситуаціях та у соціальних взаємодіях;
можуть потребувати більше часу, щоб зрозуміти інформацію;
можуть часто повторювати певні дії чи думки.
Здібності та потреби людей з РАС можуть бути різними. Дехто може вербально спілкуватися з іншими, а хтось — ні, дехто потребує догляду впродовж усього життя, а хтось може жити самостійно, працювати.
Чи лікують РАС?
Розлади аутистичного спектра неможливо «вилікувати», проте з часом можна скоригувати й адаптувати людину до соціального життя.
Як діагностують РАС?
Діагностувати РАС може бути важко, оскільки немає медичного тесту на кшталт аналізу крові для його діагностики. Щоби поставити діагноз, лікарі вивчають історію розвитку та поведінку дитини.
Ознаки аутизму зазвичай з’являються у віці 2-3 років, інколи — раніше. Зверніть увагу і повідомте лікаря, якщо:
дитина виставляє іграшки чи інші предмети в ряд і засмучується, коли порядок змінюється;
у вашої дитини відчутне порушення мови чи дитина розмовляла і потім різко перестала;
дитина постійно бавиться іграшками однаково;
дитина не дивиться в очі, інколи дивитися скоса чи крізь людину;
дитина фокусується на окремих предметах, згодом — здатна до гіперфокуса на одній-кількох темах, що цікавлять;
у дитини немає емоційного контакту з іншими людьми, передусім з батьками;
дитина усамітнена, а серед інших людей відчуває тривогу;
невдачі спричиняють у дитини спалахи гніву;
зумовлені надмірною стимуляцією чи новою ситуацією спалахи невгамовної поведінки (поганий настрій, лють, істерика) чи повного стишення та апатії не згасають годинами;
дитина робить одне й те саме тривалий час — повторює одне слово, бігає по колу, розгойдується з боку в бік тощо.
Не всі діти з РАС мають всі ці ознаки, а наявність цих ознак не завжди вказує на аутизм. Втім, що раніше батьки та лікарі діагностують РАС, то легше буде адаптувати дитину до життя і самим зрозуміти, як варто поводитися.
Здібності та потреби людей із РАС можуть бути різними — від проблем із вербальним спілкуванням і потреби в постійному піклуванні до феноменальної пам’яті, здатності до аналізу даних чи інженерних розробок. Серед айтівців більше людей із розладами аутистичного спектра (2-3%), ніж загалом у суспільстві.
Як спілкуватися з людьми із РАС?
Люди з РАС різні, чиюсь незвичну поведінку ви одразу помітите, а є ті, хто може вільно комунікувати. Інколи вони спілкуються за допомогою спеціальних карток, а іноді взагалі ніяк не комунікують. Але всі люди з РАС мають спільну рису — дуже високий рівень тривожності.
Щоб опанувати цю тривогу та почуватися в безпеці, вони потребують упорядкованості: дотримання одного розкладу, заздалегідь визначеного порядку дій, звичних маршрутів.
Тому:
поважайте розклад і ритуали людини з РАС — для неї вони дуже важливі, порушення цих ритуалів може сильно засмутити людину;
під час розмови давайте людині з РАС трохи більше часу на відповідь;
намагайтеся не дивитися людині просто в очі та будьте готовими до того, що людина не дивитиметься на вас, — це не прояв неповаги, таким чином люди з РАС почуваються спокійніше;
методами заспокоєння також можуть бути якісь рухи, розкачування чи вигуки — це потреба нервової системи людини, ставтеся до цього з розумінням;
висловлюйтеся чітко і не давайте обіцянок — ви можете забути про сказане, а людина чекатиме на виконання;
не варто також використовувати метафори, слова у переносному значенні, епітети, адже люди з РАС сприймають усе буквально;
люди з РАС не завжди розуміють якісь інтонації, вирази обличчя та жести, тому уникайте натяків і говоріть прямо;
не ігноруйте людину з РАС, не говоріть про неї у третій особі, наче вона не поруч;
якщо людину з РАС хтось супроводжує, варто дізнатися у них про всі особливості поведінки та ритуалів цієї людини і далі намагатися спілкуватися напряму.
31.03.2025 р. студенти Богуславського гуманітарного коледжу ім. І.С. Нечуя-Левицького відвідали Богуславський інклюзивно-ресурсний центр. Директор установи Гогуля Л. та фахівець (консультант) Мощенко К. ознайомили їх з метою та завданнями центру. Провели екскурсію, де вони змогли побачити сучасне інтерактивне обладнанням (мультимедійні комплекси, інтерактивну підлогу, тач-панель, інноваційне програмне забезпечення), дидактичні матеріали, які необхідні для проведення корекційно-розвиткових занять та комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з ООП.
26.03.2025 року на базі нашого ІРЦ відбулося ще одне арт -терапевтичне заняття по плетінню мандал. Сьогодні асистенти вихователів дошкільних закладів нашого ОТГ створювали собі кольорові обереги, вкладаючи в них свій внутрішній сенс.
Дякуємо учасникам заняття за позитив та активність
"РЕСУРСНА МАНДАЛА - ТОЧКА ОПОРИ"
В нашому буремному житті важливо мати точки опори в середині себе. Для того щоб її віднайти інколи потрібно сконцентрувати свої внутрішні сили. Асистенти вчителів сьогодні мали змогу зосередитися на своїх відчуттях та створити дзеркало внутрішнього стану - кольорову мандалу. Плетіння мандали, це не тільки виготовлення оберегу для себе, а й спосіб медитації. Сподіваємося, що учасницям нашого арт-терапевтичного заняття вдалося відпочити від турбот зовнішнього світу, концентруючись на внутрішньому.
28 лютого 2025 року на базі нашого ІРЦ пройшло заняття для мам діток з особливими потребами. Сьогодні ми говорили про необхідність розвитку резельєнтності та пошуку підтримуючих ресурсів. Учасниці заняття взяли участь в сеансі біосугестивної терапії. Наша зустріч закінчилася приємним чаюванням, де жінки, мали змогу поділитися враженнями та поспілкуватися з фахівцями центру.
Фахівці (консультанти) нашого ІРЦ провели засідання команд психолого-педагогічного супроводу у ЗЗСО та ЗДО нашого міста.
15 жовтня 2024 року фахівці (консультанти) нашого ІРЦ відвідали Медвинський ліцей. До робочої зустрічі долучилися колеги з Побережківської гімназії. В процесі роботи було обговорено питання ведення робочої документації асистентів вчителів, переглянуто індивідуальні програми розвитку учнів з ООП. Фахівці ІРЦ надали рекомендації, щодо складання протоколів засідань команд психолого- педагогічного супроводу.
Цього тижня у загальноосвітніх навчальних закладах міста відбувалися засідання команд психолого-педагогічного супроводу осіб з ООП. На засіданнях фахівці ІРЦ спільно з педагогами обговорювали ІПР учнів.
Фахівці нашого ІРЦ взяли участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу Мисайлівської гімназії.
Фахівці ІРЦ взяли участь в командах психолого-педагогічного супроводу ЗДО нашого міста. На засіданнях обговорювалися особливості укладання індивідуальної програми розвитку вихованців.
У цей святковий день вітання від адміністрації та соціально-гуманітарного управління приймали освітяни Богуславської ТГ.
Фахівець-консультант ІРЦ Юлія Царенко також була нагороджена грамотою міського голови В. Хоменка та начальника управління В. Чайки за заслуги в реалізації державної політики в галузі освіти.
Вітаємо всіх зі святом!
30.09.2024 року відбувся круглий стіл з педагогічними працівниками ОЗО Богуславське НВО "Ліцей #3 - МАН" на тему "Особливості адаптації та модифікації освітніх програм для осіб з ООП".
Ми продовжуємо свою співпрацю з асистентами вчителів наших навчальних закладів. 26.09.2024 року відбувся круглий стіл з асистентами ОЗО Богуславського НВО "Ліцей #3 - МАН". Розглядали питання ведення документації та складання ІПР.
Сьогодні фахівці нашого інклюзивного центру відвідали Дибинецьку гімназію та надали рекомендації , щодо ведення робочої документації асистента вчителя, складання ІПР.
20 вересня 2024 року фахівці нашого ІРЦ надавали методичну допомогу педагогічним працівникам Саварської гімназії, щодо ведення документації асистента вчителя, складання ІПР та організація навчально-виховного процесу в інклюзивному класі
Інформаційні матеріали розроблені Департаментом кіберполіції Національної поліції України спільно з волонтерськими організаціями в межах соціального проєкту «BRAMA»
Як повідомив працівник відділу протидії кіберзлочинам в Київській області, інспектор Василь Романенко, у зв’язку із тим, що 1 вересня 2023 року Президент України презентував для українських школярів, їхніх батьків і педагогів інноваційний освітній цифровий проект «Мрія», виникла необхідність проведення ребрендінгу нашого вже існуючого прєкту.
Ребрендінг, також, включає в себе і перезапуск комунікації, а саме виготовлення та розміщення нових ознайомчих та рекламних матеріалів, з метою залучення більшої кількості небайдужих активних громадян.
Крім того плануємо, спровокувати нову хвилю уваги до проєкту MRIYA, покращити комунікації із користувачами, залучити нових та активізувати вже існуючих, прийнято рішення провести ребрендінг проєкту, що включатиме в себе як заміну візуальних елементів так і комунікативної стратегії.
Загалом інспектор надав коментар стосовно того, чому саме БРАМА
Перш за все брама - це ворота, які захищають від небезпеки та закривають нас від негативного впливу.
БРАМА - це синергія громадян, приватного та державного секторів у протидії дезінформації та незаконному контенту в інформаційному просторі.
Наші цінності:
прозорість;
компетентність;
незалежність;
результативність
Наша місія:
очищення інформаційного простору від російської пропаганди та дезінформації, знищення осередків незаконного поширення протиправного та забороненого контенту
Наші цілі:
Знищення російських осередків в Інтернеті
Зменшення рівня булінгу та цькування в мережі
Протидія наркотикам та шахрайству
Навчання та тренінги з кібергігієни
Просвіта населення щодо інформаційної гігієни
Залучення та мотивація громадян до активної громадянської позиції
Для блокування того чи іншого джерела необхідно надсилати скарги і чим більше буде скарг, тим більша вирогідність того, що джерело буде заблоковано. Саме із цією метою ми пропонуємо нашим користувачам стати частиною «BRAMA».
Діяльність проєкту Брама направлена на захист медіа простору від російської пропаганди, блокування каналів поширення дезінформації, протиправного та забороненого контенту. Також, метою проєкту є покращення медіа-грамотності українців, зменшення впливу пропаганди на суспільство та популяризація безпечного поводження в мережі інтернет.
Що ми пропонуємо учасникам:
можливість повідомити про джерело неприйнятного контенту, для подальшого масового надсилання скарг спільнотою та подальшим блокуванням такого джерела;
допомогти заблокувати джерело неприйнятного контенту, шляхом долученості до масового надсилання скарг;
отримати поради щодо медіа та кіберграмотності;
бути поінформованим про небезпечні схеми шахрайств, які ширяться мережею;
бути обізнаним, щодо фейків, які просувають вороги у наш медіапростір.
Також, ми пропонуємо нашим учасникам розважальний контент, який дозволить трішки відволіктись від виконання завдань та порадіти разом із нами успіхам українських військових та недолугим вчинкам нашого спільного ворога.
Тож запрошуємо долучитись до соціального проєкту «БРАМА» https://t.me/+HsHhad5UGSkzOThi – це найбільше інформаційне військо, яке налічує понад 170 000 громадян.
Станом на січень 2024 року учасниками спільноти заблоковано понад 26 тисяч джерел поширення неприйнятного контенту. Як видно зі статистики, роботи ще багато, ми потребуємо допомоги нових небайдужих і активних учасників.
ЯКЩО ТИ НЕ МОЖЕШ ДОНАТИТИ СВОЇМИ СИЛАМИ АБО ФІНАНСАМИ, ТО МИ МОЖЕШ ДОНАТИТИ СВІЙ ЧАС!
https://t.me/+HsHhad5UGSkzOThi
Відділ протидії кіберзлочинам в Київській області
Серед батьків та педагогічних працівників, які працюють з дітьми з ООП було проведено опитування про функціонування сайту нашого КУ "ІРЦ".
04.12.2023
Життя сповнене несподіванок та сюрпризів. На жаль, вони не завжди приємні. Вміння встояти та продуктивно зреагувати в стресовій ситуації - це ключова складова з нашої стресостійкості. Тому сьогодні з нашими мамами ми вчилися легким та швидким способом знизити градус стресу від ізраїльського психолога Ілана Шапіро. А також визначили свій індивідуальний код дій по 6 ресурсних каналах. Адже відновлення свого ресурсу є запорукою ментального здоров'я.