НОВИНИ

Гепатит А: шляхи передачі, симптоми та як вберегтись від цього захворювання

 Вірусний гепатит А (ВГА) – гостре вірусне інфекційне захворювання печінки. Джерелом інфекції є хвора людина. Вірус гепатиту А передається: • внаслідок вживання забруднених харчових продуктів або води; • через забруднені предмети побуту тощо; • через недотримання особистої гігієни; • у сім’ях, коли інфікована людина готує їжу для всіх членів сім’ї. Симптоми гепатиту А та інкубаційний період Інкубаційний період вірусного гепатиту А зазвичай триває від 15 до 50 днів (в середньмоу 1 місяць). Серед найпоширеніших симптомів: • слабкість та втомлюваність; • підвищення температури тіла; • втрата апетиту; • діарея; • блювота; • неприємні відчуття в животі; • важкість у правому підребер’ї; • потемніння сечі; • жовтяниця (пожовтіння склер, вуздечка язика, м’якого піднебіння, шкіри). Після перенесеного захворювання на ВГА формується довічний імунітет. Профілактика гепатиту А Вберегтися від захворювання допоможуть прості щоденні правила: • миття рук: 1. перед вживанням їжі; 2. після кожного відвідування вбиральні; 3. після відвідування місяць масового перебування людей, громадського віавпавпва транспорту та прогулянок на вулиці; 4. після контакту з забрудненими поверхнями та предметами. • вживання лише безпечної води (бутильованої, кип’яченої); • миття овочів та фруктів чистою водою; • дотримання протиепідемічного режиму. Вакцинація від гепатиту А Для профілактики інфікування ВГА існує безпечна та ефективна вакцина. Вона є рекомендованою, тобто не включеною до Національного календаря щеплень. Придбати її можна в аптеках. Важливо отримати щеплення проти гепатиту А дорослим, які працюють у закладах громадського харчування, на підприємствах харчової промисловості, водоочисних та каналізаційних спорудах. 

Продовжуємо роботу з командами психолого педагогічного супроводу ЗЗСО. 


28 вересня з нагоди святкування Дня працівників освіти  було відзначено грамотою міського голови нашу колегу Іванову Валентину Петрівну. Щиро вітаємо та бажаємо здоров'я, миру та довгих років праці на освітянській ниві.  


Життя сповнене несподіванок та сюрпризів. На жаль, вони не завжди приємні. Вміння встояти та продуктивно зреагувати в стресовій ситуації - це ключова складова з нашої стресостійкості. Тому сьогодні з нашими мамами ми вчилися легким та швидким способом знизити градус стресу від ізраїльського психолога Ілана Шапіро. А також визначили свій індивідуальний код дій по 6 ресурсних каналах. Адже відновлення свого ресурсу є запорукою ментального здоров'я.


Ресурсна скриня

Керівниця ГО "Смарт освіта" Галина Титиш розповідає та показує, з яких матеріалів складається Ресурсна скриня та як і для чого їх використовувати педагогам, психологам і батькам. 

Гра для дітей - це не тільки розвага!

Для дитини гра - це основний вид діяльності. Вона допомагає розвиватися, пізнавати навколишній світ, а також проявляти свої емоції та почуття.

15 вересня 2023 року на базі КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради було проведено засідання за круглим столом  на тему: "Особливості заповнення ІПР". Для участі в заході були запрошені асистенти вчителів ,заступники з навчальної роботи ЗЗСО та методисти ЗДО Богуславської ОТГ.  Засідання розпочала вступним словом директор КУ "ІРЦ" Шелудько Людмила, а фахівець (консультант) Царенко Юлія ознайомила присутніх з особливостями складання ІПР. В ході роботи особливу увагу звернули на адаптацію та модифікацію навчальних програм.

28 червня- День Конституції України! Конституція - гарант незалежності, соборності і демократії нашої держави. Сьогодні наша держава переживає надскладні часи. І сьогодні хочеться подякувати нашим захисникам і захисницям,які боронять нашу землю, наші цінності та незалежність України! З вірою в ЗСУ наближаємо Перемогу! 

Вчора відбулася супервізійна зустріч психолога КУ "Інклюзивно-реурсного центру" Царенко Ю.В. та  спеціалістів КУ "Центр надання соціальних послуг".  Обговорили важливість вміння  самодопомоги в умовах стресу та ознайомилися з практичними вправами для відновлення внутрішніх ресурсів. 

Вчора фахівці та директор ІРЦ долучилися до благодійної акції "Стань донором! Зізнайся в любові ЗСУ".

Донорство- це важливо! Одна здача крові може врятувати 3 життя!

Нові соціальні виклики спонукають до кардинальних змін в освіті та, зокрема, у роботі інклюзивно-ресурсних центрів: фокус уваги фахівців спрямований на завдання із забезпечення сталості навчання, створення рівних можливостей для дітей з особливими освітніми потребами, охоплення їх психолого-педагогічними та корекційно-розвитковими послугами.

Саме тому 11 квітня відбувся форум для директорів інклюзивно-ресурсних центрів області «Розвиток освіти Київщини сьогодні: інклюзивний кластер», що організований Київською ОДА, департаментом освіти і науки Київської ОДА, КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» за участі Інституту раннього втручання.

Під час заходу, Євгенія Бачинська, ректор інституту, кандидат педагогічних наук, доцент, окреслила мету і завдання заходу, наголосивши на можливості ознайомитись з професійними напрацюваннями колег, новими підходами у використанні технологій на практиці, змінами щодо функціональної діяльності ІРЦ у період воєнного стану.

 Zhanna Osipenko, заступник голови Київської ОДА, акцентувала увагу на реалізації пріоритетних завдань розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами Київщини в контексті викликів сьогодення, а саме: розширення мережі ІРЦ, цифровізації, впровадження послуги раннього втручання, послуг внутрішньо переміщеним особам, організації психологічного супроводу в громадах тощо.

Під час заходу було обговорено безліч важливих й актуальних питань у сфері інклюзивної освіти, зокрема:

безбар'єрне освітнє середовище, Олена Вакулюк-Алєксєєва, викладач інституту, кандидат психологічних наук;

мультисекторальна допомога сім’ям, Ганна Кукуруза, тренер, виконавчий директор БФ «Інститут раннього втручання»;

цифровізація діяльності ІРЦ Київщини, Андрій Братусь, заступник голови КОДА з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації;

техніки психологічної підтримки учасників освітнього процесу, Anastasiya Anosova, викладач інституту, кандидат педагогічних наук;

відчуття когерентності як спосіб збереження психологічного здоров'я, Світлана Загурська, доцент інституту, кандидат філософських наук;

каскадне навчання психологів, Вікторія Яхновська, фахівець-консультант Таращанського ІРЦ;

діяльність обласних професійних об’єднань для працівників ІРЦ, Світлана Дядик, директор Бориспільського ІРЦ, та Наталія Коцюбанська, директор Рокитнянського ІРЦ;

робота ІРЦ з внутрішньо переміщеними особами, Людмила Шелудько, директор Богуславського ІРЦ;

співпраця центру підтримки інклюзивної освіти та ІРЦ, Galina Slobodyanik, в.о. завідувача центру, Tamara Lucenko та Олена Дерій, методисти центру підтримки інклюзивної освіти інституту.

Під час заходу учасники обмінялися думками та цікавими ідеями, отримали інформацію, яка допоможе фахівцям ІРЦ у впровадженні інноваційних змін, а найголовніше – сприятиме створенню кращого майбутнього для дітей з особливими освітніми потребами.

Співпраця виявилася плідною і творчою, а зустріч – корисною, результативною та мотивуючою.

"Я ЄСТЬ НАРОД, ЯКОГО ПРАВДИ СИЛА…"

31 березня, в залі для урочистостей Будинку культури відбулося відкриття фотовиставки «Богуславська громада — 400 днів війни», приуроченої річниці визволення Київщини від окупантів, яку відвідала директор та фахівці Інклюзивно-ресурсного центру. Учасники фотовиставки мали змогу пережити і відтворити за знімками в пам’яті оті страшні перші дні: оголошення повномасштабної війни, перші звуки сирени, окупація Київщини…

Цікава й хвилююча фотовиставка діятиме протягом тижня, до 7 квітня. Тут, окрім перегляду пам’ятних знімків, стенду пам’яті «Заради рідної землі… Герої віддали життя!», можна ознайомитися із іменами жителів громади, які щодня в’яжуть шкарпетки для бійців, приєднатися до «Богуславських чаклунок» та допомогти у виготовленні маскувальних сіток та «кікімор», залишити в книзі спогадів свій запис: «Яким ти запам’ятав 2022-й рік?». Книга зберігатиметься в Музеї історії Богуславщини.



Директор та фахівці Інклюзивно-ресурсного центру відвідали урочистості з нагоди відзначення першої роковини визволення Київщини від ворога. Дякуючи мужності ЗСУ і мирним мешканцям, маємо змогу разом наближати перемогу! 

На корекційно- розвиткових заняттях фахівці нашого центру використовують різноманітний дидактичний матеріал та застосовують принцип зв'язку із повсякденним життям. Одна справа, коли завдання просто зображено на папері, а інша, коли елементи завдання можна спробувати на дотик. В роботі з дітьми нашого центру дуже важливим є використання іграшок,  тому що саме через гру відбувається основний розвиток дитини. 

22.03.2023 року директор та фахівці ( консультанти) КУ " Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради були учасниками обласної педстудії, яку проводили Коцюбанська Наталія Іванівна, директор Рокитнянського ІРЦ, Довга Юлія Іванівна, фахівець (консультант) Рокитнянського ІРЦ з теми: « Діяльність інклюзивно-ресурсних центрів в умовах воєнного стану».

21 березня увесь світ відзначає  Міжнародний день людини з синдромом Дауна. Чому саме 21 березня? Тому, що день і місяць символічно відображають природу виникнення патології. Березень обраний тому, що синдром Дауна являє собою трисомію (березень – третій місяць року) за 21 хромосомою (тому і 21 березня).

Сьогодні майстриня з дибинецького розпису  Тетяна Тарасенко провела майстер клас з Петриківського розпису для дітей з особливими освітніми потребами. На деякий час діти занурилися в казковий і терапевтичний світ малювання. Вони малювали пальчиками, пензликами, паличками, штампами для вибійки. Кожен створив свою неперевершену картину. Колектив фахівців інклюзивно- ресурсного центру вдячний Тетяні Іванівні за співпрацю.


10.03 2023 року відбулося засідання за круглим столом «Організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу в закладі дошкільної освіти». Сьогодні існує багато зразків заповнення індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з особливими освітніми потребами дошкільного віку. Але для того, щоб скласти ІПР, потрібно зрозуміти алгоритм заповнення цієї програми розвитку дитини. Для цього потрібно відповісти на ряд запитань. Як визначити освітні труднощі дитини? Як визначити наявний рівень компетенцій дитини протягом двох тижнів? Як сформулювати потреби дитини. Як адаптувати або модифікувати освітнє середовище для дитини, навчальний матеріал, освітню програму? Які допоміжні засоби навчання потрібно зазначати в ІПР? Всі ці та інші запитання, які виникли при складанні ІПР ми розглянули. Ця інформація буде корисною і для вихователів ЗДО, і для асистентів вихователя в ЗДО, які працюють з дітьми з ООП, що здобувають дошкільну освіту за інклюзивною формою, і для батьків дітей з ООП.


27.02.2023 року директор та фахівці( консультанти) КУ " Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради долучилися до онлайн - семінару на тему " Впровадження раннього втручання в Інклюзивно-ресурсному центрі: можливості та ризики" 

Здатність педагогів до забезпечення сприятливих умов для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, є однією з основних траєкторій успішного навчання осіб з ООП. З цією метою в закладах освіти командою психолого - педагогічного супроводу створюється індивідуальна програма розвитку (ІПР). Від злагодженої співпраці всіх членів Команди залежить успіх реалізації поставлених цілей розвитку осіб з ООП. Фахівці (консультанти) ІРЦ є членами таких команд та надають методичний супровід педагогічним працівникам при складанні ІПР. Саме тому 17 лютого на базі нашого ІРЦ відбулося засідання за круглим столом "Організація роботи команди психолого - педагогічного супроводу в закладах освіти".

Фахівці ІРЦ проводять корекційно-розвиткові заняття з дітьми з ООП.Разом з педагогами, батьками дітей з особливими освітніми потребами рухаємося далі, робимо дітей щасливими! 

23 грудня 2022 року фахівці Богуславського інклюзивного центру взяли участь у засіданні команди психолого - педагогічного супроводу осіб з ООП Саварської гімназії та КДНЗ №5 "Сонечко" . 

Давайте виконаємо вправи для тренування взаємодії лівої та правої півкуль. 

18 жовтня 2022 року, директор КУ " Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради Шелудько Людмила взяла участь у роботі онлайн нетворкінгу для директорів інклюзивно-ресурсних центрів Київської області -  «ІРЦ - простір інтеграції, розвитку, підтримки».

Серед питань, які розглядалися під час заходу були зміни у нормативно-правовому забезпеченні діяльності ІРЦ, у т.ч. й дистанційної, в умовах воєнного стану та співпраця ІРЦ та закладів освіти в організації системного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в громадах. 

Працюємо над формуванням емоційної сфери дитини, розвитком пам’яті, мислення, уваги, уяви та формування комунікативних умінь. 

11 жовтня 2022 року фахівці Богуславського інклюзивного центру взяли участь у засіданні команди психолого педагогічного супроводу осіб з ООП Медвинського ліцею. Спільно з педагогічними працівниками ліцею розглянули освітні можливості цих осіб, проконсультували, щодо складання ІПР та особливостей співпраці з батьками. 

07 жовтня 2022 року на базі КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради було проведено засідання на тему: " Робота асистента вчителя в інклюзивному класі". Для участі в заході були запрошені асистенти вчителів ЗЗСО Богуславської ОТГ. 

Директор ІРЦ Шелудько Л. А. ознайомила присутніх із нормативно-правовою базою асистента вчителя, звернула увагу на завдання, обов'язки та права цієї категорії педагогічних працівників, на форми ведення ділової документації для роботи асистента вчителя. Особлива увага зверталася на роль асистента вчителя в умовах дистанційного навчання Адже  особи з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану потребують особливої уваги та підтримки в освітньому процесі.

 В ході роботи засідання присутні мали змогу обмінятися досвідом роботи та обговорили форми, методи організації навчально-виховного процесу осіб з ООП. Фахівці КУ "ІРЦ" надавали консультативну допомогу присутнім у вирішенні проблемних ситуацій. 

13 вересня 2022 року, директор центру Людмила Шелудько та практичний психолог Юлія Царенко, взяли участь у фідбек-сесії за результатами навчання за програмою курсу з основ самодопомоги та допомоги іншим та нараді  для директорів інклюзивно-ресурсних центрів, які були проведені центром підтримки інклюзивної освіти за участі Жанни Осипенко, заступника голови Київської обласної державної адміністрації, Наталії Бендерець, в.о. ректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Учасники наради обговорили актуальні питання організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів під час воєнного стану. 

16 червня 2022 ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти спільно з відділом практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» та Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи НАПН України в рамках флеш-семінару «Сходинки підтримки» проведено науково-практичний онлайн-семінар «Особливості застосування психологічних інтервенцій на різних етапах опрацювання травматичного досвіду» до якого долучилася директорка КУ" Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради Київської області Людмила Шелудько.

Війна ставить нові виклики перед освітянами. Невдовзі педагоги будуть змушені шукати підхід до тих дітей, які зазнали психологічної травми та до тих дітей з ООП, стан яких значно погіршився через бойові дії.

Юрій Луценко, старший науковий співробітник Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, акцентував увагу присутніх на актуальності розгляду питань щодо роботи з психологічною травмою; реакціями та наслідками проживання психотравматичної події; розумінням піраміди реагувань у надзвичайних ситуаціях та упровадженні в практику основних модулів тренінгу психологічного відновлення.

На заході панувала позитивна атмосфера довіри, активності та професійного спілкування; учасники поділилися планами, творчими креативними намірами і побажаннями щодо подальшої співпраці, тому що переконані: «Ми – разом! Ми – сильні! Ми здолаємо все! Слава Україні!!».


З метою забезпечення  прозорості та відкритості  управління 06.06.2022 року відбувся звіт директора КУ " Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради Київської області Людмили Шелудько перед педагогічним колективом установи.

Підсумували зроблене та окреслили траекторію розвитку на наступний навчальний рік. 

25 травня 2022  року відбулася  третя частина  флеш-семінару «Сходинки підтримки» для директорів інклюзивно-ресурсних центрів Київщини, яка відбулася у форматі зустрічі, до якої долучилася директорка КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради Людмила Шелудько.  Обговоривши нагальні питання щодо діяльності ІРЦ, змін в роботі фахівців в умовах війни, Тамара Луценко, завідувачка центру підтримки інклюзивної освіти інституту, ознайомила учасників з проєктом наказу МОН України «Про затвердження Порядку утворення та умови функціонування спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти» та запропонувала долучитися до участі у громадському обговоренні проєкту наказу.   До зустрічі доєдналася Світлана Загурська,  методистка центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «КОІПОПК», доцент кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти, кандидат філософських наук, яка акцентувала увагу на  травматичному впливі кризових ситуацій на психіку дітей та підлітків; ефективності застосування  педагогічних технік (арт-терапія, експозиція до травматичних спогадів та інших), що допомагають подолати стани, спричинені стресами через різні форми вираження: словесні, музичні, художні та інші творчі напрямки. Продуктивним елементом виступу було залучення присутніх до практичних вправ. 

Продовжуємо працювати із командами психолого педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами. 

Працюємо над формуванням позитивного сприйняття власного Я та підвищенням самооцінки, зняттям емоційної напруги. 

Продовження циклу семінарів від КНЗ КОР КОІПОПК "Сходинки підтримки".Сьогодні учасники ділилися власними історіями та лайфхаками як не здатися та знайти в собі сили, щоб далі працювати в умовах воєнного стану. 

Корисні завдання для дітей, вправи на зняття емоційної напруги для дорослих та живе спілкування.

Всі ми маємо знаходити в собі сили, щоб рухатися вперед . 


04.05.2022 директор та фахівці КУ "ІРЦ" Богуславської міської ради взяли участь у циклі флеш- семінарів організованих КНЗ КОР "КОІПОПК" - "Сходинки підтримки".

В ході вебінару була обговорена робота в умовах військового стану та зміни до нормативно-правових документів.



Дирекція та фахівці( консультанти) КУ "ІРЦ" приділяють значну увагу самоосвіті з метою підвищенню кваліфікаційного рівня.

05.05.2022 директор Людмила Шелудько закінчила курс навчання "Діалоги без тривоги" і опанувала нові техніки спрямовані на подолання тривожних,депресивних станів у дітей та дорослих. 

Робота з манкою дає відмінний результат релаксації. Манна крупа має приємні кінестетичні відчуття (за своїми властивостями збігаються з властивостями піску), спонукає до створення нетипових спонтанних образів. За допомогою кількох простих рухів дитина має можливість висловити свої почуття. Робота з манкою знижує рівень тривожності, оскільки особа має можливість у будь-який момент "виправити помилку", а також виводить її на новий рівень спілкування, можливо більш прийнятний та доступний на цей час. 

29.03.2022р. фахівець ІРЦ ( вчитель-логопед) Ситник Л.А. проводила  корекційно- розвиткові заняття із внутрішньо переміщеними дітьми, які тимчасово проживають у гуртожитку педколеджу.



В умовах воєнного стану КУ " Інклюзивно- ресурсний центр" забезпечує психолого- педагогічний супровід осіб з особливими освітніми потребами за  дистанційною формою роботи ( в режимі онлайн).  З метою максимального забезпечення продовження навчання осіб з ООП, які вимушено переїхали на тимчасове проживання в Богуславську ОТГ, адміністрація ІРЦ інформує батьків (інших законних представників) про можливість подати заяву для проходження комплексної психолого- педагогічної оцінки розвитку особи як особисто так і з використанням автоматизованої системи " Інклюзія". Продовжується робота і з особами з ООП, які постійно проживають на території обслуговування ІРЦ та відвідують наш центр. 

В умовах війни багато хто вимушено переїжджає в інші регіони України та за кордон. Не завжди під час переїзду українці мають можливість узяти з собою всі документи, а в деяких випадках документи могли бути втрачені. Проте наразі можна отримати копію висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи в автоматизованій системі АС ІРЦ.


Інструкція щодо завантаження документів тут bit.ly/367NH0z.


ДЕНЬ ЄДНАННЯ

16 лютого 2022 року вперше в історії незалежної України відбулася знакова подія - День Єднання. Діти,що відвідують КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради та  працівники створили державний прапор України. 

Для забезпечення соціалізації та розвитку дітей з ООП в період дистанційного навчання фахівцями Богуславського ІРЦ надаються консультаційні та корекційно -розвиткові послуги дистанційно ( з використанням освітніх платформ). При цьому враховуються індивідуальні особливості та вік дітей. Дякуємо батькам за розуміння та підтримку. 

З 02.02.2022 РОКУ (СЕРЕДА) ПО 11.02.2022 РОКУ (П'ЯТНИЦЯ)

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПРАЦЮЄ ДИСТАНЦІЙНО. 

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ЗАНЯТТЯ БУДУТЬ ПРОВОДИТИСЯ ДИСТАНЦІЙНО ( ONLINE З ВИКОРИСТАННЯМ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ПЛАТФОРМ) 

ФАХІВЦІ ІРЦ НАДАЮТЬ ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЇ БАТЬКАМ (ІНШИМ ЗАКОННИМ ПРЕДСТАВНИКАМ) ШЛЯХОМ СТВОРЕННЯ СПІЛЬНОТ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ТА МОБІЛЬНИХ ДОДАТКАХ. ТАКОЖ, ПИТАННЯ МОЖНА НАДСИЛАТИ ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ НА АДРЕСУ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ.

КОНТАКТНІ ДАНІ ІРЦ : IRCBOGUSLAV@UKR.NET

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ! ВИ МОЖЕТЕ ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ НА САЙТІ :

https://ircenter.gov.ua/


Заняття з логопедом!

Наші заняття з логопедом — це розвиток артикуляційної та дрібної моторики, тривалого спрямованого видиху, слухового сприймання, тактильного праксису, зв‘язного мовлення, просторового орієнтування, мисленнєвих операцій.

Також малеча закріпила вміння узгоджувати іменник з прикметником, а ще розуміння значень прийменників «на», «під».

Саме у такому віці необхідно розвивати такі здібності. І звісно, робити це легко і весело, як у наших академіків

28 січня 2022 за підтримки Міністерства соціальної політики та Благодійного фонду «Інститут раннього втручання» відбувся круглий стіл «Раннє втручання: перспективи впровадження, розповсюдження знань та підготовка команд раннього втручання».

Захід відбувався у режимі відеоконференції на Інтернет платформі ZOOM.

Під час круглого столу було обговорено питання щодо впровадження системи раннього втручання в регіонах, розповсюдження знань та підготовка команд раннього втручання.

Онлайн-конференція обхопила такі тематичні блоки:

Турбота про розвиток дітей в ранньому віці;

Раннє виявлення порушень розвитку у дітей в ранньому віці;

Раннє втручання як складова раннього дитячого розвитку.


Протягом січня 2022 року фахівці КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Богуславської міської ради розпочали свою роботу з візиту до Хохітвянської, Мисайлівської, Дибинецької, Ісайківської гімназій, Богуславського НВО «Ліцей №3-МАН», Богуславського академічного  ліцею №1 щодо змін в організації інклюзивного навчання.  Планується робота щодо надання методичних рекомендацій щодо визначення категорії труднощів та рівнів підтримки педагогам Богуславського ліцею №2, Саварської гімназії та закладів дошкільної освіти.

   1 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання, а саме:

«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими потребами від 21 липня 2021 р. №765, «Про порядок організації інклюзивного навчання у закладах  загальної середньої освіти» від 15 вересня 2021 р. №957. Нововведення посилюють співпрацю між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ).  Так, школи отримуватимуть більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами. Відтепер створення інклюзивних класів та розподіл освітньої субвенції здійснюватиметься за рівнями надання підтримки.

 Обговорювалися питання:

-        Зміни в організації навчання, психолого-педагогічного супроводу та підтримки дітей з ООП відповідно до вищезгаданих постанов;

-        Особливості у веденні документації інклюзивного навчання в закладах освіти, відповідно до зазначених змін;

-        Динаміку розвитку дітей з ООП за І семестр навчального року та ефективність індивідуальних програм розвитку;

-        Проблемні питання членів команди супроводу.

Визначили:

-        Категорії труднощів та рівні підтримки у дітей;

-        Цілі, завдання та потреби на ІІ семестр навчального року та інше.


Київська обласна державна адміністрація серед багатьох напрямів своєї роботи активно працює над розвитком інклюзії у закладах освіти області.

У зв’язку з прийняттям нового Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, постала необхідність вивчення нововведень, що сприятиме підвищенню якості інклюзивного навчання в закладах освіти області.

Так, на початку навчального року Уряд затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти (https://www.kmu.gov.ua/.../pro-zatverdzhennya-poryadku...). І вже з 1 січня 2022 року відповідна постанова набуде чинності.

Саме тому, 24 грудня відбувся онлайн-семінар «Організація інклюзивного навчання: нові тенденції та напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів».

Захід організовано Київською ОДА, департаментом освіти і науки Київської ОДА, КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» за участі Міністерства освіти і науки України, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

З вітальним словом до учасників заходу звернулись Жанна Осипенко Zhanna  Osipenko, заступниця голови Київської ОДА.

Про новий порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти поінформували Віктор Сальков Виктор Сальков, в.о. керівника експертної групи та Ольга Набоченко, державна експертка директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти головного управління позашкільної та інклюзивної освіти МОН України.

Наталія Ярмола , завідувачка відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розкрила питання індивідуалізації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в контексті оновлення нормативно-правового поля.

Про організацію та підготовку фахівців до впровадження системи раннього втручання та виконання нового порядку організації інклюзивного навчання (регіональний аспект) розповіла Олена Дерій, методистка центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».


Усі діти з нетерпінням чекають Миколая, адже саме в чарівну ніч на 19 грудня вони отримують подарунки. Щоб Святий не забув, що ж саме хоче дитина, слід написати йому лист. 

07 грудня 2021 року з метою підвищення кваліфікаційного рівня та поглиблення знань фахівці КУ "ІРЦ" прийняли участь тренінгу "Категорії труднощів та рівні підтримки в навчанні дітей з особливими освітніми потребами".

3 грудня 2021 року у рамках україно-австрійського проєкту OeAD ( Австрійська служба міжнародної співпраці в галузі освіти та досліджень) спільно з Департаментом освіти і науки Київської обласної адміністрації, Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів був проведений Міжнародний педагогічний консиліум " Регіональна стратегія розвитку інклюзивної освіти в Київській області" в якому прийняла участь директорка КУ "ІРЦ" Богуславської міської ради Київської області Людмила Шелудько.




У вівторок, 9 листопада, фахівці ІРЦ скористались нагодою і продемонстрували свою свідому національну позицію – натхненно приєднались до написання Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності «Слідом за пам’яттю».


26 листопада 2021 року фахівці КУ "ІРЦ" з метою підвищення кваліфікаційного рівня, поглиблення знань з даної теми взяли участь у науково-практичній конференції на тему: "Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я"

05.11.2021 року фахівці КУ "ІРЦ" взяли участь у вебінарах на теми: "Ігри та вправи на розвиток мовлення дошкільників з особливими освітніми потребами" та "Організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення в умовах інклюзивного середовища"

04.11.2021 року фахівці КУ "ІРЦ" взяли участь у вебінарі на тему: "Розвиток експресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями"

23 жовтня взяла участь у засіданні круглого столу «Діяльність ІРЦ: безбар’єрність, якість та інноваційність». Захід відбувся на базі  КНЗ КОР «Київський Обласний Інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» за участю заступниці Міністра освіти і науки України Віри Рогової, директора департаменту освіти і науки Київської державної адміністрацї Жанни Осипенко та директорів інклюзивної-ресурсних центрів Київської області.

Учасники заходу активно обговорювали важливість освітньої безбар’єрності, напрямів діяльності ІРЦ та упровадження інклюзії в закладах освіти всіх типів і форм власності.

Під час панельної дискусії «Правові основи діяльності ІРЦ у забезпеченні рівного доступу до освіти дітей з особливими освітніми потребами» було окреслено пріоритетні напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та визначення їхньої ролі у вихованні, навчанні та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

28 жовтня 2021 року фахівці КУ "ІРЦ" взяли участь у вебінарі на тему "Побудова освітнього процесу командою супроводу дитини з ООП у закладі освіти з інклюзивною формою навчання"

27 жовтня 2021 року фахівці КУ "ІРЦ" взяли участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу Богуславського ліцею №2 та надали методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання, складання індивідуального навчального плану та корекційно-розвиткової складової.

23 жовтня 2021 року фахівці КУ "ІРЦ" взяли участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу Богуславського академічного лійею №1 та надали методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання, складання ІПР та індивідуального навчального плану.



Корекційно- розвиткові заняття в нашому центрі- це користь і задоволення для наших діток! 


За результатами засідання Державної комісії з питань ТЕБ та НС з 00 год 00 хв 23 вересня 2021 року на території всіх регіонів України, в тому числі і Київщини, встановлено «жовтий» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19, відповідно до яких у закладах освіти застосовуються карантинні обмеження.

 22 вересня 2021 року, відбулося засідання комісії з питань ТЕБ та НС Богуславської міської територіальної громади. Враховуючи відсоток вакцинованих працівників закладів освіти, який становить 91,3%, КУ "Інклюзивно-ресурсний центр", заклади загальної середньої освіти, дошкільної та позашкільної освіти з 23 вересня працюють в звичному режимі.

17 вересня 2021 р. на базі КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради відбулася інструктивно - методична нарада для асистентів вихователів закладів дошкільної освіти з теми: " Інклюзія в дії: роль асистента вихователя в інклюзивному просторі ЗДО". 

Директор ІРЦ Шелудько Л.А. ознайомила присутніх із Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу  дитини з ООП в закладі дошкільної освіти, звернула увагу на індивідуальну програму розвитку дитини,  наголосила на правильному веденні документації.

Фахівці ІРЦ давали відповіді на запитання асистентам, що виникали в ході наради.


Відповідно до рішення комісії ТЕБ та НС від 23.04.2021 року протокол № 8 продовжено дію карантинних обмежень «червоної зони» та введено додаткові заходи, ВІДПОВІДНО з 26.04.2021 року (ПОНЕДІЛОК) по 30.04.2021 року (П'ЯТНИЦЯ) 

Інклюзивно-ресурсний центр працює дистанційно.

Корекційно-розвиткові заняття будуть проводитися дистанційно ( online з використанням сучасних освітніх платформ) 

Фахівці ІРЦ надають онлайн-консультації батькам (іншим законним представникам) шляхом створення спільнот у соціальних мережах та мобільних додатках. Також, питання можна надсилати електронною поштою на адресу інклюзивно-ресурсного центру.

 Контактні дані ІРЦ : ircboguslav@ukr.net 

Шановні батьки! Ви можете подати заяву на проведення комплексної оцінки на сайті :

https://ircenter.gov.ua/



Обласний навчальний тренінг "Стресостійкість як значуща риса фахівця інклюзивно-ресурсного центру" 

Завдання інклюзивно-ресурсних центрів – забезпечити системний кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами протягом усього навчання.  Робота   фахівців таких закладів пов'язана з  упровадженням  нових, більш прогресивних та якісних підходів у роботі з даною категорією дітей та  належить до професій,  які тісно пов’язані зі спілкуванням із дітьми з особливими освітніми потребами, прийняттям їхніх індивідуальних особливостей, емоційним перенапруженням, гуманним ставленням до них, толерантністю, активною особистою участю, демократичністю, довірливістю. Така діяльність вимагає великих психологічних і фізіологічних витрат, призводить до емоційного, фізичного й розумового виснаження.  Сучасний ритм життя, пандемія, негативні емоції, інші подразники підсилюють внутрішню напругу, що у свою чергу може призвести до хронічної втоми, апатії, педагогічного вигорання, проблем зі здоров’ям. Потенціал працівника інклюзивно-ресурсного центру залежить від внутрішнього стану особистості. Саме тому питання стресостійкості фахівця ІРЦ є завжди актуальним.

24 лютого 2021 року в Комунальній установі «Інклюзивно-ресурсний центр» Тетіївської міської ради в режимі online відбувся обласний навчальний тренінг "Стресостійкість як значуща риса фахівця інклюзивно-ресурсного центру", який підготували й провели директор Юлія Миколаївна Присяжнюк та практичні психологи: Оксана Миколаївна Богачук, Марія Анатоліївна Поліщук, Світлана Іванівна Резніченко. Захід  координували фахівці центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»: Тамара Михайлівна Луценко, Галина Іванівна Слободяник, Олена Василівна Дерій.

Учасники ознайомилися з теоретичною частиною теми тренінгу, провели експрес-діагностику актуального стану нервової системи, отримали корисні поради щодо підвищення стресостійкості. Результатом проведеного заходу стало набуття вмінь діагностувати власний психоемоційний стан, регулювати  його та підвищувати рівень самоефективності, адже саме така впевнена в собі людина, спокійна та задоволена життям, здатна допомагати іншим, зокрема дітям, які такої підтримки потребують. Адже педагог, який знає свої сильні й слабкі сторони, уміє їх розвивати та враховувати, може навчити цьому дитину.

В обласному навчальному тренінгу взяли участь 52 фахівці.


17 вересня 2021 р. на базі КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради відбулася інструктивно - методична нарада для асистентів вихователів закладів дошкільної освіти з теми: " Інклюзія в дії: роль асистента вихователя в інклюзивному просторі ЗДО". 

Директор ІРЦ Шелудько Л.А. ознайомила присутніх із Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу  дитини з ООП в закладі дошкільної освіти, звернула увагу на індивідуальну програму розвитку дитини,  наголосила на правильному веденні документації.

Фахівці ІРЦ давали відповіді на запитання асистентам, що виникали в ході наради.


ОНЛАЙН-НАРАДА З МОН

27 вересня відбулася спільна онлайн-нарада працівників центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів” (Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти Київської області), директорів та фахівців 49-ти інклюзивно-ресурсних центрів Київської області з державними експертами експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Самсоновою Ларисою Станіславівною та Набоченко Ольгою Олександрівною.

Фахівці надали вичерпну та професійну консультацію всім присутнім щодо впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти, діяльності мережі інклюзивно-ресурсних центрів та обласного центру підтримки інклюзивної освіти в умовах змін до чинного законодавства.

ЗВІТ КЕРІВНИКА

09. 06. 2021 року відбувся звіт директора КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради " Людмили Шелудько про роботу  за 2020-2021 навчальний рік» перед педагогічним колективом, батьками та громадськістю.

Звіт керівника закладу, відбувся відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України , з дотриманням карантинних обмежень та протиепідемічних заходів. Роботу директора за 2020-2021 навчальний рік оцінено задовільно. 

OPEN SPACE «Простір рівних можливостей»: забезпечення інклюзивного освітнього простору як результат злагодженої співпраці закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів

28 квітня 2021 року відповідно до плану роботи Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» центром підтримки інклюзивної освіти з використанням сервісу відеоконференцій «Google Meet» був проведений методичний online-практикум для директорів та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів OPEN SPACE «Простір рівних можливостей». У заході взяли участь директори та фахівці інклюзивно-ресурсних центрів Київської області.

У ході заходу працювали три тематичні панелі, на яких розглядалися актуальні питання діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.

Правову панель «Право: рівні права – рівні можливості» модерувала Тамара Луценко, завідувачка центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». Про комплексну оцінку розвитку дитини у процесі індивідуалізації навчання дітей із ООП та ключові аспекти взаємодії ІРЦ та команди психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти розповіли Тетяна Рябущиць, директорка КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Бородянської селищної ради, та Маргарита Гончаренко, директорка КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Вишневої міської ради.

Роботу діяльнісної панелі «Діяльність: системний психолого-педагогічний, корекційно-розвитковий супровід дітей з ООП» координували Галина Слободяник та Олена Дерій, методистки центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів». У виступах спікерів  було акцентовано увагу на ефективних методах і прийомах у роботі практичного психолога ІРЦ (Ірина Гаращенко, практичний психолог КУ Інклюзивно-ресурсний центр Баришівської селищної ради); сутності та змісті професійної компетентності вчителя-логопеда в ІРЦ (Марія Тищенко, учитель-логопед КУ Білоцерківської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр №1»); компенсації й корекції порушень розвитку як основних функцій учителя-дефектолога ІРЦ (Ольга Козир, учитель-дефектолог КЗ «Інклюзивно-ресурсний центр Української міської ради) та фізичній реабілітації в системі роботи ІРЦ (Вікторія Просяна, учитель-реабілітолог КЗ Таращанської міської ради «Таращанський інклюзивно-ресурсний центр»).

Завершувався захід роботою панелі співробітництва «ІРЦ як осередок створення інклюзивного освітнього простору в громаді», модератор – Світлана Загурська, методистка центру підтримки інклюзивної освіти. Спікерами було висвітлено питання щодо об’єднання ресурсів громади у створенні інклюзивного освітнього простору (Світлана Райхель, директорка КУ Білоцерківської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр №2») та взаємодії ІРЦ зі стейкхолдерами територіальної громади (Жанна Кондратюк, директорка КЗ «Інклюзивно-ресурсний центр» Вишгородської міської ради).

Під час проведення практикуму учасники були залучені до інтенсивного спілкування, прямої комунікації, інтерактиву, що сприяло підвищенню ефективності роботи та створенню доброзичливої атмосфери.

До участі в заході приєдналися 97 осіб.

Усі матеріали розміщено у віртуальному кабінеті центру підтримки інклюзивної освіти КНЗ КОР «КОІПОПК».


Вчителі-логопеди нашого центру взяли участь у вебінарі " Діти з особливими мовленнєвими потребами: прийоми свідомого засвоєння граматичних особливостей мови".

Міжнародна онлайн-конференція "46=47. Арифметика перспектив для дітей із синдромом Дауна"

20.04-21.04.2021р. фахівці центру приєдналися до онлайн-конференції.  Мета заходу: обмін досвідом для створення якісних програм,які допоможуть дітям із синдромом Дауна бути включеними в освітній процес,отримувати саме ті навички,які їм потрібні.

Під час конференції розкрили такі теми: 

2 квітня Міжнародний день поширення інформації про аутизм

Сьогодні 2 квітня - День поширення інформації про аутизм.

Діти з аутизмом поряд із нами, і вони – це частина нашого суспільства.

Стань супергероєм для дитини з аутизмом!

Одягай блакитне, поширюй інформацію про аутизм!

Аутизм - це постійне порушення розвитку, яке проявляється протягом перших трьох років життя і може значно погіршити розвиток мовлення, соціальної взаємодії, спілкування і поведінки.

Аутизм впливає на кожну людину по-різному, і може варіюватися від дуже легкої до дуже важкої форми прояву.

Ау», ­– кричать люди, якщо заблудять у лісі. Це означає: «я сам, відзовіться, хто чує». Слово «аутизм» теж цього кореня, воно походить від грецького autos – «сам», а аутизм — «занурення у себе». 



Інструктивно-методична нарада фахівців ІРЦ.

Аутизм - не трагедія!

Корекційно-розвиткове заняття з практичним психологом.

02 березня 2021 року на базі К У "Інклюзивно-ресурсний центр" Богуславської міської ради було проведено засідання за круглим столом з теми: " Робота асистента вчителя в інклюзивному класі". Для участі в заході були запрошені асистенти вчителів ЗЗСО Богуславської ОТГ. Директор  ІРЦ Шелудько Л. А. ознайомила присутніх із нормативно-правовою базою асистента вчителя, звернула увагу на завдання, обов'язки та права цієї категорії педагогічних працівників, на форми ведення ділової документації для роботи асистента вчителя. В ході роботи засідання присутні мали змогу обмінятися досвідом роботи та обговорили форми, методи організації навчально-виховного процесу дітей з ООП. Фахівці КУ "ІРЦ" надавали консультативну допомогу присутнім у вирішенні проблемних ситуацій. 

03 грудня 2021 року у рамках україно-австрійського проєкту OeAD (Австрійська служба міжнародної співпраці в галузі освіти і досліджень) спільно  з Департаментом освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Київським обласним інститутом післядипломної  освіти педагогічних кадрів було проведено Міжнародний педагогічний консиліум "Регіональна стратегія розвитку інклюзивної освіти в Київській області".    Директор КУ "ІРЦ"  Шелудько Л.А.  взяла участь у роботі заходу.